رسانه حسینیه قائم (عج)

بچه های حسینیه قائم

رسانه حسینیه قائم (عج)

بچه های حسینیه قائم

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۵۰
ali Raad

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۴۹
ali Raad

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۴۵
ali Raad
مِثْلِ عبّٰاسْ کَسْی هَسْت دِلٰاوَرْ بٰاشَدْ
               بٰاْ هَمِهْ تِشْنِگی اَشْ یٰادِ بَرٰادَرْ بٰاشَد
مِثْلِ عَبّٰاسْ کَسیْ هَسْت کِهْ سَقّٰا بٰاشَدْ
               جِگَرِ سُوخْتِه اشْ حَسْرَتِ دَرْیٰا بٰاشَدْ
مِثْلِ عَبّٰاسْ کَسْیْ هَسْتْ اَبٰابیلْ شَوَدْ
             بٰالُ و پَرْ سُوخْتِه،هَمْسٰایِه جِبْریلْ شَوَدْ
هیچْ کَسْ مِثْلِ اَباالْفَضْلِ وَفٰادٰارْ نَبُودْ
                   لٰایِقِ تَشْنِگیُ و اِسْمِ عَلَمْدٰارْ نَبُودْ
هَرْ کَسْی خْوٰاسْت کِهْ فَرْدٰا بِه شَفٰاعَتْ بِرِسَدْ
              یٰا اَباالْفَضْلِ بِگُوییدْ بِه سَلٰامَتْ بِرِسَد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۵۰
ali Raad
94/03/13
جشن درساعت 9:30 باسخنرانی زیبای حجه الاسلام رشیدی آغاز شد.
بامداحی  آقای مجید حبیبی نیا جشن ادامه یافت.
بعدازایشان برادر وحید حبیبی نیا به دکلمه خوانی دروصف حضرت صاحب الزمان پرداختند . 
قسمت شاد مجلس باصدای آقای مجیدمقدم شروع شد وایشون شروع سرود خوانی کردند.
در پایان مجلس هم تمامیه  مهدی یاران عزیز به سفره احسان دعوت شدند.

ضمنا بانی این جشن بزرگ خانواده آقای خدایاری بودند که کمال تشکرراازاین ایشان پتتداریم.اتتاینتتت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۴۰
ali Raad

ل

شب نیمه شعبان، یادآور تولّد اولین و آخرین امید پیامبران و فرشتادگان الهی و منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) و دارای فضلیتی بس عظیم است و در روایات معصومین(ع) بر احیای آن تاکید شده تا آن جا که نبی مکرم اسلام(ص) در فضیلت این شب نورانی فرموده است “مَنْ أَحْیَا لَیْلَهَ النِّصْفِ‏ مِنْ شَعْبَانَ‏ لَمْ یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ/ هرکس شب نیمه شعبان را به شب زنده داری سپری کند، در روزی که دلها مرده است، دل او زنده است(ثواب الاعمال: ص۷۷)

امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) نیز در روایتی از پیامبر اعظم(ص) در رابطه با فضیلت احیای شب نیمه شعبان نقل کرده است که “عن رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله:‏ إِذَا کَانَ لَیْلَهُ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ‏ فَقُومُوا لَیْلَهَا وَ صُومُوا نَهَارَهَا فَإِنَّ اللَّهَ …یَقُولُ أَ لَا مُسْتَغْفِرٍ فَاغْفِرْ لَهُ أَ لَا مسترزق فأرزقه حَتَّى یَطْلُعَ الْفَجْر/ شب نیمه شعبان را احیاء بدارید و روز نیمه شعبان روزه بگیرید که خداوند در این شبانه روز می فرماید آیا توبه کننده ای هست تا توبه او را بپذیرم آیا فردی طلب روزی دارد تا او را بی نیازکنم (اقبال الاعمال: ج۳ ص ۳۲۳)”.

اسامی جمعی از علما :
آیت اللهآیت الله العظمی سبحانی
 العظمی وحید خراسانی
حضرت آیت الله علوی گرگانی
حضرت آیت الله سید محمد شاهرودی
حضرت آیت الله سید عباس مدرسی
آیت الله سید محسن خرازی
آیت الله عباس محفوظی
آیت الله حسینی بوشهری
آیت الله محسن اراکی
آیت الله فاضل لنکرانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۱۰
ali Raad

نقاره زنی


از جمله اماکن مهم و تاریخی حرم مطهر نقاره خانه است که اکنون بر روی ایوان شرقی صحن انقلاب قرار دارد بنابر شواهد تاریخی نقاره زنی در آستان قدس از دوره غزنویان مرسوم گردیده و در قرون پس از آن ادامه یافته است بنا به رسم قدیم در طول سال به استثنای محرم و صفر ،در هر شبانه روز ،دو نوبت دقایقی قبل از طلوع و غروب آفتاب و ولایت ائمه اطهار (ع)به استثنای شهادت ها ،نقاره با طنین خاصی نواخته می شود.افزون بر این، هنگامى که حادثه خاصى رخ دهد که مردم شادمان گردند و جشنى همگانى پدید آید، نقاره نوازان بر فراز نقاره خانه مى روند و بر طبل ها مى کوبند و در شیپورها مى دمند.هر گاه در آستان امام هشتم (ع) بیمارى شفا یابد و به خیل شفایافتگان آستان حضرتش افزوده شود، به منظور اعلام همگانى و اظهار سرور و شادمانى ، نقاره ها را به صدا در مى آورند. نقاره زنان هفت نفر هستند که سه نفرشان بر طبل مى کوبند و چهار نفر در شیپور مى دمند.

نقاره زنی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۴۰
ali Raad

مراسم های سال 1394 در حسینیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۰۵
ali Raad

بسم الله الرحمن الرحیم

توهم ایشان این است که برگزاری مجالس عزاداری کاری است که در گذشته و در زمان صحابه یا مسلمین صدر اسلام، نبوده و امروزه توسط برخی از مسلمانان ابداع شده است .

به دنبال این عقیده فاسد، ایشان حتی اقامه عزای امام حسین (ع) در روز عاشورا را بدعت دانسته و نه تنها آن روز را به احترام سبط رسول الله (ص)، عزاداری نمی کنند بلکه صراحتا آن روز را روز عید و جشن و شادی معرفی کرده و دیگران را نیز به این کار فرا می خوانند، همان بدعتی که بنی امیه پس از شهادت آن حضرت در روز عاشورا، پایه گذاری کردند و اینک فرزندان همان نسل آن را  ادامه می دهند :

« اللهم ان هذا یوم تبرکت به بنوا امیه و ابن آکلة الکباد اللعین بن اللعین ....»

گر چه وهابیت خود را شاخه ای از اهل سنت و پیرو مذهب احمد بن حنبل معرفی می کنند؛ لکن لازم است تا ما با دیدگاه اهل سنت در مورد عزاداری ابا عبد الله و برپایی مجالس عزا و ماتم در روز عاشورا آشنا شویم تا به تضاد اعتقادات اهل سنت با وهابیت پی ببریم.

بن کثیر که از بزرگان اهل تسنن است در البدایه و النهایه می نویسد :

در زمان ناصر (حاکم حلب) در خواست شد که در روز عاشورا مصائب کربلا برای مردم بازگو گردد.

 سبط ابن جوزی بر فراز منبر قرار گرفت و به مدت طولانی سکوت کرد، سپس عمامه خود را از سر برداشت و به شدت گریست

آن گاه با گریه این اشعار را خواند:
ویل لمن شفعاؤه خصماء والصور فی نشر الخلائق ینفخ
لا بد ان ترد القیامه فاطم و قمیصها بدم الحسین ملطخ

ترجمه اشعار:
وای بر کسانی که شفیعان آن ها در صحرای محشر و در روز قیامت آن گاه که در صور دمیده می شود، با آنان دشمن شوند
ناگزیر روز قیامت فاطمه(س) با پیراهنی که آغشته به خون فرزندش حسین (ع) است وارد صحرای محشر خواهد شد .

سپس از منبر پایین آمد و با گریه به طرف محل سکونت خویش رفت ...(1)

روش معمول میان خواص و عوام اهل سنت، اقامه عزا و ماتم براى مردگان بوده، چنانکه ذهبى درباره فوت جوینى (متوفاى 478 ه خ.) مى‏نویسد:

 « غلقت الأسواق ورثی بقصائد وکان له نحو من أربع مأة تلمیذ، اقاموا حولًا و وضعت المنادیل عن الرووس عاماً بحیث ما اجترأ أحد على ستر رأسه وکانت الطلبة یطوفون فی‏البلد نائحین علیه مبالغین فی الصیاح والجزع. » (2)

« بازارها تعطیل شد و مرثیه‏هایى درباره او خوانده شد. او چهارصد شاگرد داشت که اینان یک سال عزادارى کردند و عمامه‏ها را از سر- به عنوان احترام- تا یک سال برداشتند. این شاگردها در سطح شهر به حالت دسته جات به حرکت در آمدند و نوحه سرایى مى‏کردند و با صداى بلند به عزادارى مى‏پرداختند.»

و درباره تشییع جنازه عبدالمؤمن (متوفاى 346 ه) مى‏نویسد:

 « فغشینا اصوات طبول، مثل ما یکون من العساکر حتى ظنَّ جمعنا أنّ جیشاً قد قدم». (3)

 « صداى زدن طبل ها هر صدایى را تحت الشعاع قرار داده بود، البته همانند آنچه که در ارتش انجام مى‏گیرد- مارش عزا- سر و صدا آنچنان بود که ما گمان کردیم لشگرى یورش برده است. »

و در مورد مرگ ابن جوزى (ت 597 ه خ.) مى‏نویسد:

« و باتُوا عند قبره طول شهر رمضان یختمون الختمات بالشمع والقنادیل ... و اصبحنا یوم ‏السبت عملنا العزاء و تکلمت فیه و حَضَر خلق عظیم و عملت فیه المراثی». (4)

« در کنار قبر او تمامى ماه رمضان را ماندند و چندین قرآن ختم کردند و به همراه خود شمع و قندیل* آورده بودند چون شنبه صبح شد مراسم عزادارى به پا داشتیم و سخنرانان، سخن گفتند و جمع زیادى شرکت کردند و مرثیه خوانى انجام شد. »

لازم به ذکر است که وهابیان با در پیش گرفتن سیاست جدا سازی شیعیان از اهل سنت، به تدریج به مقابله با تک تک مذاهب شیعی و سنی خواهند پرداخت. اندیشمندان اهل سنت با وهابیت همراه نیستند، بلکه در مقابل آنان قرار دارند وحتی به تکفیر بنیان گذاران این فرقه دست زده اند.

عزارداری برای امام حسین «ع» آبروی ماست

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۱
ali Raad

غمیلاد سرداران کربلاهجشن میلاد سرداران کربلا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۵۳
ali Raad